Clubkampioenen Strokeplay 2024 en winnaar Stableford Bokaal

Staand v.l.n.r.: Cees Smit, Rob Klok, Richard Schokker, Jan Vrielink, Elsbeth Pronk, Femmie Loijenga en Esther Jager. Zittend v.l.n.r.: Wiljan Mossing Holsteyn en Gert Loijenga

Clubkampioenschap Strokeplay en Stableford bokaal

Afgelopen weekend is gestreden om de titel Clubkampioen Strokeplay voor de heren en dames. Terwijl het greenkeepersteam van Havelte de finishing touch aan een-in-tópconditie-verkerende- baan gaven, stonden twintig  heren te trappelen om aan deze 2-daagse te beginnen. De eerste flight met vader Gert (voor de intimi op Havelte, kortweg ”Opa”) en zoon Marcel Loijenga als laagste handicappers voorop. Na de heren volgden elf dames en werden ze allen getrakteerd op ideale golf weersomstandigheden: prachtige baan, 22 graden, zonnig en droog.

Ook de strijd om de Stableford Bokaal 2024 ging met 9 deelnemers van start. Het vergde wat geduld achterop lopend op de strokeplay kampioenschappen, maar het was uiteindelijk Rob Klok die met een totaal van 78 stableford punten, Jan Vrielink (73 stb) en Cees Smit ( 72 stb) voor bleef. Een big shout-out naar de enige vrouwelijke deelnemer in deze strijd: Evelien Vrielink-Kist. Zij wist haar mannetje te staan!
De schitterende bokaal ging met Rob mee naar huis en we hopen dat volgend jaar meer clubgenoten aan deze 2 daagse wedstrijd deel zullen nemen.

De ereplek op het podium voor het strokeplay clubkampioenschap was dik verdient: Wiljan Mossing Holsteyn wist als enige speler de baan rond  te gaan in minder dan 80 slagen; 79 om precies te zijn. Daarmee nam hij met  al 89 gespeelde strokes op de zaterdag, een eindspurt in het eindklassement en liet Gert Loijenga (83 + 88) en Richard Schokker (84 +89) achter zich. In zijn speech vertelde hij  ‘verrast, blij én trots’ te zijn deze prestigieuze prijs in de wacht te mogen slepen.

Waar de mannen Loijenga in bij de herenwedstrijd nog steeds streden om een podiumplek was het bij de dames Femmie Loijenga die zich op dag 2 revancheerde op de titel Clubkampioenschap Strokeplay. Samen in de flight met de uiteindelijk nummer twee: Esther Jager, speelde zij zich met een stabiele score van 92 en 91 naar een verdiende 1e plek. Met na ca. 8 jaar,  door gezondheidsbeperkende omstandigheden weer als eerste te eindigen, kun je wel spreken van een bijzonder kampioenschap voor haar!
Esther was met 2 dagen strijden als runner up, een terechte 2e prijswinnaar en liet Elsbeth Pronk als 3e achter zich.

Voorzitter Robert van der Kamp benadrukte dat de saamhorigheid van de vereniging in dit weekend samenvalt: Voor hoge en lage handicappers staan mooie wedstrijden op de kalender waarin alle leden zichzelf mogen uitdagen op onze prachtige baan.
Naast de dikke pluim voor de greenkeepers, bedankte hij ook de wedstrijdleiding, Willem Visscher en Albert-Hans Akkerman voor hun vrijwillige inzet van een heel weekend begeleiden van deze wedstrijden.